11 mei 2016

Gewoon doorntje en een Verhuisbericht !!!

Tijdens mijn rondje tuin sprong er ineens iets weg… dat kon alleen een sprinkhaantje zijn… het is best wel warm weer maar toch dacht ik dat het nog een beetje te vroeg was. Ik ben eens voorzichtig gaan zoeken en kijken waar hij zat. Ineens zag ik hem en inderdaad het was een heel klein sprinkhaantje… wat leuk! Hij zat op een grassprietje. Toen ik heel voorzichtig dichterbij kwam met mijn fototoestel, want ja ik wilde er wel een foto van hem maken, kroop hij heel voorzichtig achter het grassprietje. Hij keek heel voorzichtig om het hoekje, wat ik aan het doen was. Als ik een beetje naar rechts ging, ging hij naar links en als ik naar links ging ging hij naar rechts en zo kon ik een mooi standpunt uitzoeken voor de foto waar toch allebei zijn oogjes er opstaan. Leuk hoor dat kiekeboe spelletje.

Het is een Gewoon doorntje (Tetrix undulata). Hij houd van vochtige gronden en komt onder andere voor langs oevers, dat klopt wel want ik had hem gevonden bij onze vijver en ik las later ook nog dat hij kon zwemmen en dat zijn voedsel uit algen bestaat. Nu onze vijver heeft op het ogenblik veel last van algen,
dus dit klopt wel… :-))


 photo IMG_8689t.jpg


Dit is mijn laatste blogje hier bij Blogspot.
Ik ben VERHUIST naar Wordpress en mijn NIEUWE naam en ADRES is

Tuinsprokkels van FotoAnna

Ik hoop natuurlijk dat jullie met me mee verhuizen…
Tot ziens en lieve groetjes van Anna :))


8 opmerkingen:

  1. ohhhhh heb jij de stap genomen anna..... wat dapper, ....
    ik ga je volgen jazeker ben net die sprinkhaan kijk ook gewoon om het hoekje .
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie afsluiter, Anna,
    en ja, 'k verhuis mee. Altijd veel te mooi om dat niet te doen ! Succes weer !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verhuizen? En Klaproos denkt er ook zo over, wat is er mis met blogspot...mis ik iets?
    Heb zelf nergens last van, voor zover ik weet. Ik wens je veel succes en natuurlijk blijf ik buurten.
    Je sprinkhaan is weer een heel mooie opname, Anna. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaa nee Jan, Klaproos gaat mij volgen, begrijp je op mijn nieuwe adres... :-)))
      Er is inderdaad niets mis mee met blogspot hoor Jan, maar ik wilde eens wat anders proberen. Ik was al een tijdje zoekende en nu kwam ik bij iemand anders terecht en vond dat voor mij de site/thema precies wat ik zocht.
      Ik moet er nog wel even inkomen hoor want je hebt best wel wat om uit te zoeken hoe het allemaal werkt. :-))
      Fijn dat je blijf buurten!
      Fijne dag nog en lieve groetjes Anna

      Verwijderen
  4. wat grappig, verstoppertje spelen met de sprinkhaan :-)
    hij staat er dan ook schitterend op
    jazeker, ik kom daar ook op bezoek, wil het niet missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha,ha, heel herkenbaar dat verstoppertje spelen, je hebt hem anders mooi gekiekt zo.
    Ik kom zeker op je nieuwe site kijken.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great photo. Have a wonderful week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great picture, I liked your blog Anna, you have a new follower from Spain. Best regards from http://faunacompacta.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧