7 mei 2015

Paardenbloem - Blaasbloem - Common dandelion - Taraxacum officinale





Met jouw zaad


 photo IMG_2086_zpswhpsfusk.jpg


Ben jij de bloem
die zich koestert
in het licht van de zon


 photo IMG_2157_zpsfof7wcbx.jpg




Voedsel en water
haalt uit
de aarde als bron


 photo IMG_2152_zpssnvtwvrn.jpg




Mag ik je plukken of
wil je nog blijven om de grond
met jouw zaad...


 photo IMG_2145_zps6fwdkdll.jpg


jouw zaad te verrijken


 photo IMG_2024_zpsbmgpzc94.jpg


Gedicht: Wil Melker
Foto: © Anna de Vries


15 opmerkingen:

  1. Prachtig Anna, schitterende macro's.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende serie Anna, mooie tegenlichtopnamen en ook de laatste is super door de zachte achtergrondkleuren.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos! Dandelion seeds are very pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie Blog Anna...
    foto 2 springt er uit wat mij betreft!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Anna wat is dit mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *P*r*a*c*h*t*i*g*, Anna !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. k hou m'n adem in, de pluisjes zijn zo levensecht ze zouden kunnen wegvliegen
    machtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gedicht en prachtige macro foto's van paardenbloem en pluizen bol Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow de tweede is een wonderlijk standpunt! Heerlijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi gedaan, Anna. Ik hou van Composieten. Ze zijn zo vrolijk en het is een prachtige en ingenieuze bloem. Fijne zondag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ana,
    zo mooi om dit te zien.
    De tegenlichtfoto's zijn prachtig maar de laatste is helemaal een plaatje.
    Neem daarbij je tekst en alles is weer ene schitterend geheel.
    Mijn complimenten.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd mooi de Paardenbloem, in welk stadium dan ook. Extra mooi zijn de tegenlichtfoto´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superb! I love these pictures of the dandelion seeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Anna,
    Vooral de laatste foto vind ik mooi. Die zaadjes zijn zo mooi gemaakt. Een wonder hoe een paardenbloem dat doet. Toen ik net begon te fotograferen en mijn eerste uitgebloeide paardenbloem op de foto zette was ik verbaasd over de schoonheid ervan. En ik herinner me ook dat ik de foto plaatste op Zoom en dat iemand reageerde: mooie dof... Ja, de foto was inderdaad wat dof. Wist ik veel ;)
    En wat zijn er dit jaar veel paardenbloemen! Dat zaad viel in vruchtbare aarde!
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧