15 mei 2015

Groene Snuitkever - Green immigrant weevil - Polydrusus sericeus

Vorige week had ik een dag voor de tuin ingepland, want er was nog veel te doen. Ik wilde nog het een en ander veranderen, je kent dat wel. De paarden-bloemen bloeiden uitbundig, die laat ik meestal staan tot ze uitgebloeid zijn, maar nu heb ik ook op twee verschillende plaatsen boterbloemen in mijn tuin gekregen. Dat zijn heerlijke schuilplekjes voor de kleine tot zeer kleine insectjes, dus laat ik die ook maar staan tot ze uitgebloeid zijn en de kleur geel mis-staat ook helemaal niet. Maar mijn aandacht was vandaag getrokken door een klein groen snuitkevertje die in één van de bloemen van de boterbloem was gevallen, ik denk vanuit de hoge Berk, want hij wild er graag uit. Hij had al een paar keer rond in de bloem gelopen en weer terug gevallen, ik heb toen gauw mijn fototoestel (die altijd wel ergens in de buurt staat) gepakken om het vast te leggen. Na een paar pogingen van het snuitkevertje om er uit of vanaf de bloem weg te vliegen heb ik toch nog een leuke serie weten vast te leggen en ja ook nog net toen hij wegvloog.
Ik zal ze niet allemaal plaatsen, kijk zelf maar…


 photo IMG_2294_zpsrpe9cu3v.jpg


 photo IMG_2309_zps1zbzduaz.jpg


 photo IMG_2310_zpsw07jol5b.jpg


 photo IMG_2314_zpsbsjxw8pc.jpg


 photo IMG_2315_zpsnjrk5ifv.jpg

Lieve groetjes van Anna... ✿◠‿◠)



16 opmerkingen:

  1. wat mooi Anna je hebt hem heel mooi kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het juiste moment op de juiste plek: prachtig Anna, goed dat je toestel in de buurt lag!!
    Mooi zoals je het opstarten hebt kunnen vastleggen, helemaal top!! Wens je een goed weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Those are stunning pictures! Awesome!!

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anna, toch..., zo mooi...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fantastisch, anna, dat metalieken beestje op die zonnige bloem! :-))

    warm weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige serie macro foto's alleen al van het boterbloempje, zo'n moeilijk kleur om te fotograferen,
    en als kers op de taart ook nog een prachtig kevertje op deze bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bijzonder mooi vastgelegd!
    hij heeft precies een gouden schildje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastic photos of the little beetle! I love that you can see the wings.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anna een serie waar ik van kan dromen.
    De foto's zijn weer prachtig en wat heb jij een geduld want zonder lukt zo een serie nooit.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Anna,
    Het zijn leuke snuiters en super als het lukt om ze zo te fotograferen. Het gaat altijd snel en je krijgt maar één kans.
    Wat is ie bloot zonder schildje, zo kwetsbaar.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een prachtige serie, Anna. Dat zijn de mooiste momenten, zo weg vliegend. Het vergt overigens een behoorlijk reactievermogen. Heel goed gedaan. Vooral 3 en 4 zijn geweldig. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Anna,
    wat heb je dit mooie kleine kevertje prachtig weten te vereeuwigen.
    Deze kleine kever heeft een mooi subtiel goden glansje over zich heen
    en dat komt mooi naar buiten. Prachtig zoals je dit hebt vastgelegd.
    Mijn complimenten.
    Lieve groetjes, Helma xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anna het zijn supermacro's waarvan je ons laat meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. A great series! So well captured!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧