20 mei 2015

Groene Dansmug - Chironomus spec of Tanytarsus spec





Vrij en gevangen


 photo IMG_2466zb_zpstunfwvfv.jpg


Vrij om te wandelen
vrij om te handelen
liep ik door een doolhof vol wegen
kwam ik het volgende tegen

In het web gevangen
blijft de spin respectloos hangen
om voorbijgangers te vangen
die eerlijk in het leven staan
zo liefdeloos is de spin met ze omgegaan
zijn maaltje is binnen
pas op voor het rijk der spinnen

Nieuwe draden zal hij weven
dit blijft in mijn gedachten zweven
de spin wil, net als ik, overleven
wie wint is om het even
beiden zullen we waken
om niet in elkaars web te geraken

Zo blijf ik dus hangen
tussen vrij zijn of gevangen


Gedicht: Marill
Foto: © Anna de Vries

14 opmerkingen:

  1. Fabulous details in this photo. Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie macro werk Anna, prachtig scherp, schitterend die druppels en zachte achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een foto, Anna !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een koorddans is zijn laatste dans geworden Anna. Heel mooie foto! Top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gevangen in dit subtiele waterballet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. t beestje is dubbel gevangen
    prachtig vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oei anna, mooi en dodelijk deze dans,
    prachtig gedicht,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoe dan ook mooier kan het gedicht er niet bij kloppen.Anna en de foto,s vind ik geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anna,
    wat hebe je dit toch weer schitterend verwoord!
    Omlijst met zon natuurgetrouwe foto is dit weer een prachtig geheel.
    Geniet van het mooie weer deze dagen.
    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige woorden verweven met een insectje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je die adembenemend mooi gefotografeerd, Anna. Prachtige tekst ook. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch Anna.....
    super mooi opname...nou ja, je begrijpt me wel...
    en het gedicht past er weer prima bij...

    l. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. door toeval kom ik op uw blog terecht; erg mooie foto's en teksten!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧