11 okt. 2014

Distelvlinder - Vanessa cardui





Een late Distelvlinder


 photo IMG_1447Distelvlinder-versie2_zps7c4a4524.jpg



Een late vlinder laat nog even haar schoonheid zien.
In haar volle kleur wil zeggen:
‘Tot volgende jaar misschien?’



 photo IMG_1441_zpsa9620b2d.jpg



Vlinders; ze zijn er niet meer, ze hebben hun tijd gehad.
De dagen worden korter en ook  de natuur zegt:
‘Goede nacht.’



 photo IMG_1453_zpsb99dd096.jpg



Alsof allen willen zeggen: ‘Tot de volgende keer.’
Maar om ons niet te vergeten,
als afscheid deze late vlinder.



 photo IMG_1459_zps829b68fd.jpg



Tot volgend jaar en
als het mee zit, met meer...;))




 photo IMG_1495_zps7c2293ea.jpg


Gedicht: Jan Krale
Foto's: © Anna de Vries


25 opmerkingen:

  1. lieve Anna
    Mooie foto van de bloem en de vlinder!
    De eerste foto heeft een zeer fijne samenstelling.

    liefde,
    Jette Majken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh lieve anna, wat heb je dit weer schitterend gevangen, in woord en beeld,
    prachtig, de scherpte dat is je wel gegeven, supermooi
    lieve groet,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van deze late Distelvlinder Anna.
    Hier vlogen de Atalanta en de Gehakkelde Aurelia nog rond vandaag.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, Anna,
    om stil bij te worden...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anna,
    prachtig heb je deze late fladderaar erop staan.
    Vooral de tegenlichtopnames zijn schitterend.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze foto 's is werkelijk mooi geworden. Mooie scherpe foto's is het geworden. Vlinders zie je nog. Maar het gaat minder worden.
    Gr. Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Excellent photos of the butterflies! These are really gorgeous. Have a peaceful Sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Anna, de eerste foto is vanaf een prachtig standpunt.
    Je kreeg de kans hem/haar van alle kanten te kieken, top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat is geen afscheid in mineur...

    prachtige foto's in combinatie met een leuke tekst..

    groeten

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! What amazing pictures! I am really impressed!

    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. weer ontzettend genoten van de vele super mooie foto's met bijpassende teksten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige serie van deze wat afgevlogen Distelvlinder. Mooie standpunten heb je in kunnen nemen. Ik heb er dit jaar niet één gezien wel veel andere soorten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie foto`s zijn dit geworden.
    En ook `tot ziens` van mij aan deze fladderaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en wat heeft hij een schitterend snoetje!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Er ontsnapte gelijk een wow toen ik je blog openden en gelijk oog in oog kwam te staan met deze beauty Anna! Wat ontzettend mooi en wat scherp en helder! Werkelijk een supermooie serie. Een heel dik compliment.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 't is ff moeilijk typen voor mij, anna, want ..
    ik ben van mijn stoeleke gedonderd bij het zien van je wondermooie close-ups! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt prachtig, Anna. Superscherp en heel mooi van kleur ook. Wat zijn het mooie vlinders, hè. Hier zag ik een paar dagen geleden nog een Argusvlinder en een Luzernevlinder (had ik het hele jaar nog niet gezien). Na deze storm zullen ze wel echt weg zijn. Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dear Anna
    Fantastic macros! My compliment!

    Hugs
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie vlinder met prachtig kleurenpatroon. vooral de 2 laatste foto's vind ik prachig.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Anna,

    ik kreeg bericht van een neiuw blog met deze tekst : " Zon... oh zon Zon oh zon er gaat niets boven Zomerdagen loom en lauw Ik zal het zonlicht blijven loven Maar denk niet dat’k de schaduw schuw Duiste... " Alleen als ik hier kom zie ik dat blog nergens?????

    Lieve groetjes en knufffff, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het kan niet mooier dan deze distelvlinder, wat een pracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie vlinder en foto's, ze waren wel nog lang te zien in de natuur, maar nu is het volgens mij echt over.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧