3 sep. 2014

Kleine vuurvlinder - Small Coper - Lycaena phlaeas

Wat ben ik weer blij om haar te zien en dat ze weer een keertje mijn tuin opzoekt. De laatste keer dat ik haar hier gezien heb was in 2010, toen was ze er ook geheel onverwachts en heel kort. Ze bezocht toen net als nu de IJzerhard (Verbena bonariensis), die vind ze blijkbaar toch wel heel erg lekker. Ze fladdert van bloem tot bloem en dan ineens vliegt zo omhoog, hoog boven de heg uit de weide wereld weer in en...
weg is ze weer... :-))))))

 photo IMG_1367b_zpsc223b611.jpg


 photo IMG_1403_zps155b9dbc.jpg


 photo IMG_1424_zpsa979a13e.jpg


 photo IMG_1411_zps19c54c79.jpg


 photo IMG_1382_zps5828653a.jpg


Lieve groetjes van Anna ღ



17 opmerkingen:

  1. Wat staat je bijzondere visite er mooi en kleurrijk op !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een intens, gelukkig moment...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocn wat mooie foto's heb gemaakt. Gelukkig kon je nog fotograferen. Vlinder hebt prachtig van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Anna
    Een geweldige serie die je hebt gefotografeerd.
    Prachtig ingericht met fijne voelsprieten ...

    liefde,
    Jette Majken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ondanks dat ze zo snel weg is, heb jij er een fantastische serie van weten maken, anna!

    ohlalala .. zooo mooi, met dat licht doorheen haar frêle vleugeltjes! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo vurig heb ik een vuurvlindertje nog niet gezien, Anna.
    Prachtige kleuren. Top. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is heel mooi zo komt hij wel heel mooi tot zijn recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gorgeous photos, Anna! Have a lovely weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig dat ze gewoon in je eigen tuin zit Anna.
    Ik zie haar alleen in de AWD of in natuurgebiedjes die iets verder bij mij vandaan zijn.
    Hele mooie platen van dit "vurige" vlindertje.
    Lieve groetjes van mij, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je haar van alle kanten prachtig vastgelegd, Anna.
    Schitterende foto's.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo mooi anna, dat licht door haar vleugeltjes heen, machtig mooi om te zien,
    kanp hoe je haar hebt gevangen met je lens,
    dat doe je als geen ander,
    complimenten
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend, en goed te zien hoe deze vlinder aan zijn naam is gekomen.
    Prachtige licht en heel mooie kleuren, prachtige macro foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anna wat een prachtige serie.
    Die vlinder wil ik ook wel in de tuin hebben maar ik moet er voor naar de Horsten is ongeveer 4 km.
    Dat moet te doen zijn voor een vlinder dus elke dag goed in de tuin gekeken maar helaas ze hebben de weg niet weten te vinden.

    Een heel mooi weekend gewenst,

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's van de vuurvlinder Anna.
    Ik heb hem / haar dit jaar gemist.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧