10 mei 2014

Paardenbloem - Common dandelion - Taraxacum officinale





Dans met mij


 photo IMG_7279_zps8edb4cbf.jpg


Dans met mij
De hele nacht door
Dans met mij
Het geeft het leven weer kleur
dans met mij
heel mijn levenspoor
Dansend door het leven gaan
soms snel soms langzaam
het is ineens zo een achtbaan


 photo IMG_7274_zps53cfd86a.jpg


Dans met mij
dan voel ik me vrij
vrij van de zorgen die ik heb
vrij van de lasten die ik draag
bij elke stap die ik zet
komt de werkelijkheid er weer aan
maar voortaan
dans met mij
dan voel ik me weer vrij!


Gedicht: Summerblondie
Foto's: © Anna de Vries



18 opmerkingen:

  1. heel toepasselijk dit gedicht maar als de dichter had geweten dat zijn gedicht naast zulke mooie foto,s kwam te staan,zou zij je eeuwig dankbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toevallig hier terecht gekomen, na een bezoek aan de "wereld van Anna".
    Beide blogs zeer gewaardeerd.

    dag,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je en leuk dat je even langs bent geweest!
      Lieve groetjes, Anna ;-))

      Verwijderen
  3. Mooi en ontroerend. Fijn weekend, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie combinatie weer, Anna.
    Door het lezen van het gedicht "zie" je de pluisjes dansen.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi de pluizen gefotografeerd Anna, mooi ook je gedicht erbij.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig pluizen is dit. En ook heel mooi gedicht geschreven.
    Het past heel goed bij je foto's.
    Gr. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi te zien hoe klein het verschil in scherptebereik is bij een iets ander standpunt!
    De druppels zijn wel zwaar voor zo'n pluisje, dat duurt wel even eer hij weg kan vliegen...
    'n Fijne zondag wens ik je Anna. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fabulous shots! I love the tiny waterdrops in the seeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, Anna. Ik vind die pluizen ook erg fotogeniek. Heerlijk om daar mee bezig te zijn. Fijne zondag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zoals jij de pluis weer laat zien lieve anna, wil ik gerust een hele nacht doordansen met je, geweldig
    lekker genieten:-)
    van het leven, van het bloggen, van je wondermooie foto's

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful photographs.
    Greetings - Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je ziet ze nu weer overal, maar zo dicht bij maar zelden, prachtige macro foto's Anna

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je die gewone blaasbloemen weer verheven tot kunst met een grote K

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Werkelijk prachtig Anna.
    de kleine waterdruppeltjes maken de pluisjes helemaal compleet.
    Neem daarbij weer het prachtige gedicht en dan kan je er weer helemaal tegen.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja, met zo'n mooi rokje aan, kun je niet anders dan dansen! :-))

    prachtig alweer, anna! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Excellent details captured.
    Love to see your pics Anna. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧