13 apr. 2014

Helmkruidbladschaver - Cionus tuberculosus (Scop.)





Tweelingziel






Zou het kloppen als een hart
dat het altijd en eeuwig zo zal zijn
De liefde is sterker dan de dood
Zoals geluk groter is dan de pijn

Zullen onze voetstappen van emotie
al dan niet gescheiden,  dezelfde richting kiezen
paden belopen zonder grens en bestemming
zelfs blind en doof de gedeelde ziel niet verliezen

Jij tovert mijn bloed in blauw
En haalt het diepe rood uit mijn geleende lijf
Hervonden vanuit een eenzaam ver verleden
Als vanzelf zorgend dat jij in m'n liefde drijft


Gedicht: Saskia van Dijk
Foto's: © Anna de Vries

10 opmerkingen:

  1. Een échte tweelingziel , hoeft niet naast je te lopen om te weten dat ze tóch ergens is,
    Ze is nooit weg...

    Prachtig weergegeven Anna,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige macro, Anna. top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél apart... Prachtig !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pracht foto Anna, mooi scherp in beeld gebracht.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn dit ongelooflijk mooie kevertjes, anna!
    't lijkt wel of jij ze pas gehaakt hebt? ;-))

    het gedicht past erbij of het hiervoor geschreven werd! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je nou gevonden, Anna? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Erg mooi gedaan. Weer wat geleerd. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn wel erge mooie enge griezeltjes...mooi van lelijkheid toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier wordt driftig aan een nieuwe generatie Helmkruidbladschavertjes (wat een naam!) gewerkt! Prachtige macro!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er helemaal stil van Anna!
    Prachtige macro en schitterende kleur.

    Je gedicht stuur ik aan mijn dochter.
    Haar tweelingzusje is nl overleden en zij voelt deze steeds bij haar ;-)
    Dank je wel.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧