9 apr. 2014

Gewone wegslak – Red slug - Arion rufus



Eten en gegeten worden




Slakken zorgen voor het opruimingswerk in de natuur. Eigenlijk eten ze alles, van dood organisch materiaal,
overlevende planten, tot kleine diertjes. Hun natuurlijke vijanden zijn egels, spitsmuizen, vogels (merels,
lijsters, spreeuwen, eenden en kippen), kikkers en padden, reptielen (hagedissen, ringslangen en
hazelwormen), sommige insecten (loopkevers, vliegenlarven, glimwormen, libellenlarven) en
enkele spinnen of spinachtigen zoals een hooiwagen.



Lieve natuurgroetjes Anna


13 opmerkingen:

  1. Prachtig met een heerlijk duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik dit zo lees heeft de slak best wel veel natuurlijk vijanden, ben toch blij dat ik geen slak ben..
    mooie serie en interessante info er bij Anna

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. is de grootste vijand van de slak niet de mens? ;-))

    grappig hoe deze slak zijn maaltijd aan 't inspecteren is!
    't moet toch lekker geweest zijn aan zijn gulzige happen te zien? :-))

    knappe serie, anna!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bedoelt die mensen met die grote potten gevuld met slakkenkorrels en dan maar strooien... ;-))
      Inderdaad Neusje, dat zijn de grootste vijanden.
      Lieve groetjes, Anna :-))

      Verwijderen
  4. Hele mooie foto`s zijn dit weer en je drieluik is TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Anna, het drieluik is helemaal top, maar de laatste foto vanuit vogelperspectief is mijn favoriet.
    De aangevreten diagonaal van de paddenstoelen boven die van het strootje(?)........heel goed, top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan, dat heb je goed gezien.
      Het is een hoekje met wat tuinafval van de afgelopen winter, waar gemakkelijk van die kleine
      paddestoeltjes op groeien en slakjes, pissebedden enz. kruipen.
      Lieve groetjes, Anna :-))

      Verwijderen
  6. Schitterende foto's weer, Anna. Ik sta altijd in tweestrijd. Fotografisch vind ik ze prachtig, maar als fanatiek tuinier vind ik ze in mijn tuin een ware plaag. Tja...... Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the last photo. The patterns on those mushrooms are very pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) mooi vastgelegd anna, zoals niemand anders kan :-)
    wat een wonderlijk beestje hé happen in een slijmerig koekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anna
    Uw foto's van paddestoelen is erg mooi.
    Ik hou zelfs om paddestoelen te fotograferen, omdat ze zo fotogeniek.
    Het is een mooi gebaar dat ze gebeten is. De mal wordt uitgelokt-
    ook u zult verrast zijn!
    vele groeten
    Jette Majken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi drieluikje om te beginnen!
    Wist niet dat die slak zoveel gegeten wordt!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Anna,
    wat weer een leuke en ook mooie foto's.
    Ik vind de slak in de drieluik mooi helder overkomen en zijn 'tekening'
    is ook heel goed te zien. Ik heb ze inde vergroting bekeken en dan zijn
    ze nog mooier om te zien. Helder, prachtig van kleur en schitterende detaisl.
    Je uitleg over het leven van deze slak is ook weer heel leerzaam
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧