21 mrt. 2014

Lente - Spring




Lieve morgen


 photo IMG_6917_zps80759c34.jpg


Iedere morgen groet ik je

verwelkom ik je in mijn leven
blij, omdat je er weer bent

zo rijkelijk aanwezig


 photo IMG_6877_zpse4672a72.jpg


Zo fris bij het ochtendgloren

geniet ik van het licht

het licht dat je me brengt

dan opent zich mijn hart
en schenk ik je mijn liefde
om samen door de dag te gaan


 photo IMG_6925_zpsa57204e2.jpg
 


Lieve morgen, mag ik je danken
danken voor deze nieuwe dag

om samen weer op te staan

geboren uit het eerste licht
door zovele jaren en getijden



 photo IMG_6933_zps0ddb12a7.jpg


tot aan vandaag...
het eerste ochtendlicht


 photo IMG_6934_zps76937eaf.jpg



Gedicht: Henny van Herck
Foto's: © Anna de Vries

11 opmerkingen:

  1. Wonderful photos! I wish you a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gedicht en wat zijn je foto's fantastisch, Anna. Die vlieg...oh een snoepje!!
    Voor de vlinder zit de tijd er bijna op, denk ik. Hij/zij heeft overwinterd en waarschijnlijk voor nageslacht gezorgd.
    Ik wens je een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig blog, Anna.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaaaauw....wat is dit weer PRACHTIG MOOI
    Je foto`s zijn werkelijk beauty`s

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhhh anna, je weet me elke keer weer stil te krijgen met je supermooie plaatjes,
    geweldig wat een schitterend portret van de poes en het lieve heers beestje, en de anderen zijn natuurlijk ook geweldig, maar dat zijn mn favorietjes:-)

    een heel fijn weekend gewenst
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kære Anna
    Vintergækken og mariehønen er et fantastisk foto. Det rør mig!
    Hilsen
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stuk voor stuk weer beauties, Anna. Maar nr. 2 is onbetwist mijn favoriet. Zo mooi! Fijn weekend. Groetjes, Joke

    P.S.: je had gelijk, hoor, dat mijn Hondsdraf een Paarse Dovenetel is. Ik heb het aangepast. Ik had eigenlijk die Paarse Dovenetel alleen maar in mijn eigen tuin gezien en me niet gerealiseerd dat die in "het wild" ook gewoon voorkomt. Bedankt voor je opmerkzaamheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Anna altijd bij jou
    de mooie stukje tekst gecombineerd
    met de mooie macro's...kneiter scherp weer!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en gedicht Anna, voor mij de persoonlijke topper het sneeuwklokje met het lieveheersbeestje
    maar niets ten nadele van de ander mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve anna,
    mag ik je danken
    voor dit wondermooie blog, met zijn heerlijke foto's en ohzo mooie woorden! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeie morgen anna,
    wat een heerlijkheid deze foto's.........
    maar ook het prachtige gedicht wat je tussen de foto's door hebt neergezet.
    Werkelijk een schitterende combinatie.
    Dit is dan ook heerlijk genieten, dank je wel.
    Lieve Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧