11 mrt. 2014

Bruine kikker - Common Frog - Rana temporaria

Het weer is gewoonweg fantastisch, dus ben ik heerlijk aan het tuinen. ’s Ochtends vroeg wordt je weer wakker gezongen door de merels… het is nu echt Voorjaar. Vandaag heb ik eerst de vijver een beetje schoon gemaakt, want door de warme winter is er veel kwal ontstaan. Ik moet echt al uitkijken, want ik zie hier en daar alweer leven, zoals de mannetjes van de stekelbaarsjes die heen en weer zwemmen om vrouwtjes te lokken, salamanders die over de bodem lopen en in de planten met het kwal kruipen. Ik zag ook al bootsmannetjes die aan het paren waren, maar ik zie nog geen padden en kikkers. Dat zal ook niet zo lang meer op zich laten wachten zo met dit weer, want het water warmt al aardig op. Ik loop naar de andere kant van de vijver richting onze kleine veenmosvijvertje, zie ik hem ineens zitten, midden op het pad… heerlijk in het zonnetje. Je kan zien dat hij net wakker is. Ik gauw teruggelopen om hem niet te storen en ben ik gauw mijn fototoestel binnen gaan halen. Heel voorzichtig er naar toe gelopen… een foto gemaakt van zo die heb ik alvast en nu verder… heel voorzichtig een beetje dichterbij nu op mijn knieën… weer een paar foto’s… toen voorzichtig plat op mijn buik nog een paar foto’s, mooi laag standpunt… weer een stukje dichterbij gekropen en ja, natuurlijk nog meer foto’s…

 photo IMG_6892_zps7a433579.jpg


 photo IMG_6895_zpse34905fe.jpg


 photo IMG_6902_zpsc20b0e82.jpg

Terwijl ik voorzichtig probeerde op te staan, keek hij naar mij...
nam een paar grote sprongen, zo de vijver in...
ik keek hem na met een glimlach en dacht,
dank je wel lieve Prins Kikker!


Lieve Lente groetjes van Anna
☼☼☼



9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige serie, zo lekker close ben ik nooit met een kikker geweest!!
    Ik zit dit alles met een glimlach te bekijken en te lezen en denk: dank je wel lieve FotoAnna!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi geworden, Anna. Dat grind onder aan z'n kop, zo leuk. Mooie serie. Heerlijk, hè, dat je weer lekker naar buiten kan nu. Ik geniet ook. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It looks as if it is about to jump.
    Great shots!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great shot of the frog. Cute eyes....
    Greetings
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh...ik zie het tafereel voor me gebeuren....
    Prachtfoto`s van deze net ontwakende `prins` !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super Frosch Fotos! Faszinierend! Deinen Text kann ich mir leider nur annähernd zusammenreimen.
    LG aus Norddeutschland

    BeantwoordenVerwijderen
  7. van dez serie is de laatse foto mijn favoriet. knap hoor!
    lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo,Anna, dit is echt lentegevoel. Een prachtige foto van de kikker, je kunt hem te vriend houden!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anna,
    ik heb nog nooit een kikker zo diep in zijn ogen gekeken hihi....
    Werkelijk een paar fantastische foto's van deze "prins".
    Mooie kleuren en mooi helder. Echt super.
    Mijn complimenten.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧