21 dec. 2013

Kerstmis - Christmas




Stilte van Kerstmis


 photo IMG_1779b_zps83a14a66.jpg

't Laatste geluid op straat,
waarnaar ik luisterde,

viel stil.

De laatste vogelkeel, nu heel
de lucht verduisterde,

viel stil.

En in mijn hoofd elke gedachte,

in mijn hart ieder verlangen,
in mijn ziel

de twijfel of Gij met mij waart
of mij verliet,
viel stil.

Lang zocht ik in de stilte

naar de bron van mijn gezangen:

ik vond een kind, dat in de kribbe sliep
en ieder lied
viel stil.


Gedicht: Anton van Duinkerken
Uit de bundel: Waaiend Pluis (1943/1945)
Foto: © Anna de Vries







✽.*.•★★•.*.✽.. FIJNE KERSTDAGEN ..✽.*.•★★•.*.✽

•★★• MERRY CHRISTMAS •★★•



Lieve groetjes Anna
✽.*.•♥♥•.*.✽






17 opmerkingen:

  1. Een heel mooi gedicht en een prima foto Anna

    Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2014.

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Anna, wij wensen je ook fijne kerstdagen en veel gezondheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en wat een mooi lied heb je erbij gepost.
    Jij ook hele fijne feestdagen en al het goeds voor 2013

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sfeerfoto Anna en een goed gedicht.
    Dankjewel voor je wens en je mooie worden op mijn blog.
    Voor jou -en allen die je lief zijn- fijne kerstdagen en een goed en gezond 2014 gewenst.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel sfeervolle combinatie, Anna: foto, gedicht en muziek. Ik wens jou een heel fijn kerstfeest.
    hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een warme en mooie foto, Anna, met een prachtig gedicht. Ik hoop ook volgend jaar fotografisch weer te mogen genieten van je foto's en gedichten. Hele fijne dagen en een goed, gezond en met warmte omgeven Nieuwjaar. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful! A Merry Christmas to you and your family!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi weer gegeven, prachtig gedicht, ook hele fijne dagen en geniet van elkaar.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anna....
    wat een mooie opname...prachtig en
    het gedichtje!! heel mooi!!
    Wij wensen jullie ook fijne dagen en een voorspoedig,
    gezond en gezegend 2014!!

    gr. NIeske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely picture. It is like liquid gold.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto en gedicht Anna

    Fijne Kerstdagen

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thanks for poem and picture.
    Merry Christmas!
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. laat jouw kerstdagen zo mooi zijn als dit blog, anna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goeie avond Anna,

    je beeld eht licht heel mooi uit met je foto.

    Je gedicht erbij maakt het helemaal af.
    Een prachtig geheel.
    Dank je wel voor je lieve wensen.

    Ook voor jou en al je dierbaren om je heen,
    een paar hele fijne kerstdagen en een
    mooi, gezegend en vooral gezond 2014.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. laat over 23u en 2' de kurken knallen, anna en proost op een wondermooi 2014! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor al je fijne en lieve reacties en berichtjes het afgelopen jaar

    Fijne Jaarwisseling en een Goed en Gezond Nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧