11 nov. 2013

Herfst - Autumn




Herfst


 photo IMG_6762_zps73775562.jpg


De Germaanse wortel harbista werd in het Oudhoogduits herbist, in het Middelhoogduits
herbest en in het Middelnederlands hervest. Ook het Engelse harvest is verwant met
onze naam voor dit seizoen.


 photo IMG_5076_zps4255cdd9.jpg


De herfst loopt officieel van 21 september t/m 20 december, maar het astronomisch
bepaalde begin van de herfst is de herfstnachtevening (rond 23 september op het
noordelijk halfrond en rond 20 maart op het zuidelijk halfrond).


 photo IMG_6736_zps8c73f5ab.jpg


De zon gaat dan door het herfstpunt en de dag en de nacht zijn nagenoeg even lang. De
herfst eindigt met de winterzonnewende (rond 22 december op het noordelijk halfrond
en rond 21 juni op het zuidelijk halfrond).


 photo IMG_4418b_zps14ef4183.jpg



Bron: Wikipedia
Foto's: © Anna de Vries






19 opmerkingen:

  1. Mooi, prachtig, super, top, fantastisch????
    Welk ik ook kies Anna, de schoonheid van je foto's zou ik te kort doen!
    Gr. Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauw....wat een schitterende macro`s zijn dit weer.
    Daar ben je een echte kei in !
    Kunstenares van de hoogste plank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. FANTASTISCHE opnames....zo mooi gefotografeerd,
    mijn complimenten Anna.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Anna! stuk voor stuk pareltjes! je bent een echte kei in macrofotografie.
    mag ik jou vragen met welke lens je dit gefotografeerd hebt, een macrolens hoogstwaarschijnlijk. en ik veronderstel dat je voor zulke haarscherpe foto's ook gebruik hebt gemaakt van een statief?
    Heb net paddestoelen gepost (gefotografeerd met geone lens want ik heb geen macrolens), maar mijn foto's verzinken in het niets naast die van jou.
    lieve groet, Hilde
    http://stapjesonderweg.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde, Dank voor je fijne reactie!
      Ik fotografeer alles met Canon en de lens die ik gebruik bij Macro, is de Canon EF 100mm 1:2.8 Macro USM en ja, ik gebruik als het kan altijd een statief. Nu ga ik even bij jou kijken ;-))
      Lieve groetjes, Anna :-))

      Verwijderen
  5. Heel mooi, complimenten! groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's uit het mooiste jaargetijde Anna
    heel mooie kleuren en details, schitterend vast gelegd door jou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Anna,
    wat een prachtige foto's op een héél fraaie site.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de ene foto als mooier dan de andere!

    nee, da's onmogelijk;

    ze zijn nl allemaal supersupermooi, anna! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tsss .. vergeet ik je nog te bedanken voor je lieve wensen, anna!

    een dikke dankjewel! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige foto's anna, vlijmscherp, zo zie je ze maar zelden hé,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je was echt op jacht naar het ieniemienie spul..
    prachtige serie Anna, waarvan er 2 mijn favoriet zijn, de
    foto van de zonnedauw en laatste foto van de mosjes..
    super gedaan!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your macro shots are crisp and clear. I really enjoyed the magical world of the surreal beauty, Anna.

    Yoko

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Anna,
    echt gaaf deze macro's en vooral je laatste foto van het harig mos.
    Prachtig van kleur, helder en loeischerp. Echt genieten is dit.
    Je bijschrift is ook weer zo mooi.
    Ik zal binnenkort ook wat plaatsen van het rode bekermos.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waanzinnig mooie foto's! Die laatste is adembenemend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧