31 okt. 2013

Kruisspin - European garden spider - Araneus diadematus




De netten van de spin



 photo IMG_6525_zps8503eae3.jpg



De netten van de spin, die in de vensters hangen,
En kunnen maar alleen de kleine muggen vangen:
De wespe met de bij, en al wat hoger zweeft,
Maakt dat het broze rag op hen geen vat en heeft.



 photo IMG_6528b_zps38f0ba63.jpg



Wat kan een moedig hart zijn goede weg beletten?
Al wat de wereld spint en zijn maar boze netten.
En acht, o waarde ziel! en acht geen losse waan,
De wind verstrooit het kaf, maar niet het wichtig graan.



 photo IMG_6535_zpsfeaff377.jpg



Gedicht: Jacob Cats
uit: Minnebeelden
Foto's: © Anna de Vries




10 opmerkingen:

  1. je tweede foto is een prijswinnaar, anna!!!

    ik blijf kijken naar dit kunstwerk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige eerste foto Anna!
    alleen.... ik blijf ze een beetje griezelig vinden haha....
    groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O yes now they are great photos of the spider, they make good subjects

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foto 1 en 3 zijn echt heel erg mooi , maar het bijschrift natuurlijk ook weer,
    't is steeds een genot om jou site te bezoeken.

    Lieve groetjes en een fijn weekend gewenst, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jacob Cats schreef niet de makkelijkst leesbare zinnen, maar het heeft wel wat!
    Je foto's zijn weer top, Anna. Foto 2 is een kunstwerk van een kunstwerk!!
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kan echt niet kiezen,ik vind ze allemaal even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een spinnen blogje...
    mooie composities Anna..
    ik ga voor de eerste Super vind ik die..
    mooi gedicht ook...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Anna, these photos are beautiful! Greetings from Montreal, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's! De laatste spin mist zo te zien een paar poten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben echt ene natuurmens eerste klas maar op spinnen
    heb ik het nog steeds niet zo (trauma ervaring). In het begin
    scrolde ik de blogs met spinnen heel snel door of sloeg ze over,
    nu kan ik er steeds beter mee omgaan en ik moet zeggen
    dat ik nu ook de tijd heb om ze hier even goed te bekijken,. Dank je wel Anna.
    Ook wat je erbij geschreven hebt is heel mooi.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧