17 aug. 2013

Gewone wesp - Common wasp - Vespula vulgaris

Ik had net mijn vogeltjes wat geraspte appel gegeven en er was wat overgebleven dat ik even op een tafeltje in de tuin had neergezet. Nadat ik het één en ander had gedaan, wilde ik het restant van de appel weer mee naar binnen nemen. Toen ik er naartoe liep zag ik gelijk dat er een wesp opzat die heerlijk aan het smullen was… gauw mijn fototoestel met statief gepakt (die staat bijna altijd klaar) en er voorzichtig naartoe gelopen om hem niet te laten schrikken. Ik kon er gelukkig een paar mooie foto's van maken, want dat valt ook weer niet mee… hij is zeer fanatiek bezig en zit niet stil. Je ziet ook dat hij de appel zeer lekker vind en als hij vreemde trillingen voelt, gaan zijn voelsprieten naar voren en begint hij een beetje te trillen. Het lijkt wel of hij dan een soort van een verdedigingshouding aanneemt…


 photo IMG_5899_zps4855020f.jpg


 photo IMG_5914_zps84a58a21.jpg


 photo IMG_5911_zpsc80be130.jpg


 photo IMG_5905_zps8b9bdbd3.jpg


 photo IMG_5902_zpsbd957d3a.jpg


Het is werkelijk een pracht gezicht om te zien hoe hij met zijn bekkie
een stuk van de appel weet af te knippen en dan te zien hoe hij aan
het worstelen is om met een stukje appel probeert weg te vliegen…
Wat is de natuur toch mooi!


Lieve groetjes Anna ❦




19 opmerkingen:

  1. Zo PRACHTIG gefotografeerd Anna,
    licht en kleuren zijn heel mooi.

    welk objectief heb je hiervoor gebruikt ?

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joop, hier heb ik mijn macrolens gebruikt, de 100 mm van Canon.
      Dank je voor je fijne reactie!
      Lieve groetjes Anna :))

      Verwijderen
  2. Interesting photos of the busy bees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een soort verdediging, zoiets van "Afblijven dit is allemaal van mij". Prachtige serie, Anna. Van dichtbij zie je altijd pas hoe mooi die dieren zijn. Alhoewel ik niet dol op ze ben, hoor. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Anna. Hij gaat helemaal op in zijn werk hè!! Mooie macro's, nr 2 is mijn favoriet.
    'k Wens je een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful fellow but from a distance.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de natuur is prachtig anna, en je foto's, plaatjes om naar te kijken
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow - amazing serie !

    Many greetings - Monika & Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige macro's. Zelfs haar op zijn rug.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. absoluut, de natuur is wondermooi!

    maar dat is zeker ook de manier waarop jij kijkt, anna én hoe jij dat alles aan ons toont!!!

    ik zit op mijn blote knietjes mijn dank te uiten omdat ik hier kan en mag komen kijken! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn werkelijk prachtige en scherpe macro's Anna.
    ook de kleuren en helderheid zijn weer super.
    Ik ben een beetje bang voor wespen maar jij durfde er aardig
    dicht bij te komen! Echt schitterende kwaliteit en zo kan
    ik een wesp mooi even op mijn dooie gemak bekijken :-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. great photos. really good.
    greetings Babs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Anna...

    Idd de natuur is mooi, ben ook wel eens met een wesp
    bezig geweest en weet idd het is niet makkelijk...
    erg bewegelijk en druk zijn ze..
    Maar deze foto zijn toch weer prima gelukt..
    complimenten, mooie van kleur zijn ze en lekker scherp..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De natuur is idd wonderbaarlijk en jij draagt je steentje bij met deze prachtige macrofoto`s :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie macro's, opvallend vind ik de 'sporen' die aan de achterpoten zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow....das sind super schöne Aufnahmen, großartige Fotoarbeit.
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterende serie en allemaal haarscherp, een prachtig foto verhaal Anna

    een heel fijn weekend, groeten Bram

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧