6 mei 2013

Bij onze vijver - Near our pond

Het is heerlijk vertoeven bij de vijver. De paringsdrang van de kikkers en padden is voorbij. Het was een heel geplons en gespartel maar
nu is de rust wedergekeerd en kunnen we luisteren naar het gekwaak. Hier en daar springt er één naar een lekker hapje.
Het kikkerdril is goed uitgekomen ondanks dat de salamanders zich er tegoed aan hebben gedaan en nu krioelt het van de kikkervisjes.
Ze zwemmen door de hele vijver heen, vooral nu met het zonnetje… lekker warm!
Wij zelf doen erg weinig aan de vijver en houden haar zo natuurlijk mogelijk, het enige wat we er in hebben uitgezet zijn stekelbaarsjes,
tegen de muggenlarven. Kikkers, padden en salamanders zijn in de loop van jaren uit zichzelf in de vijver terecht gekomen.

 photo IMG_3846-1_zpsc061416a.jpg

 photo IMG_3855_zpsba626c0e.jpg

 photo IMG_3905_zps07dc2afb.jpg

 photo IMG_9882_zps83045aff.jpg

 photo IMG_9890-1_zps752596f3.jpg

 photo IMG_9829_zpsf71c5537.jpg



Wat is de natuur toch mooi!

Lieve groetjes Anna ღ





19 opmerkingen:

  1. Wat is het toch ook mooi bij/in jullie vijver.
    Genieten, lijkt me daar geen moeilijke opgave.... Fantastische kleuren!! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great series of shots. Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enof dat de natuur mooi is!

    zeker als je 'm met jouw ogen bekijkt, anna! ;-))

    ik scroll nog ff op en neer .. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, these are magnificent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whoa! So many of them!
    Great series.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You are so lucky, we have a small pond but no toads yet! I will keep waiting. Beautiful photos Anna :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What gorgeous shots of that frog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben ik helemaal met je eens, Anna. Het is heerlijk om bij zo'n vijver te gaan zitten en te kijken wat er allemaal gebeurt. Mooi blog weer. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me daar heerlijk toeven bij je vijver....en kijken maar naar al dat moois !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk Anna om met jou mee te genieten,iedere keer als ik ere voor op uit ging waren ze hier met vakantie ,maar ik geniet wel met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great pictures - finding frogs is a sure sign of spring!

    Cheers - Stewart M - Melbourne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt hel wat soorten op visite Anna.
    Nu wachten op het concert .)
    Super leuke serie van die kwakers :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Anna...

    Mooie natuurlijke vijver dus..
    Prachtige opnames van de kikker
    de 1ne is mooi met de ballonnetjes
    aan z'n wangen ;)

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi anna, al die kikkervisjes,
    och wat een geluid zal dat geven hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje Mina Anna!!!!
    ik zie daar inderdaad een foto tussen staan
    met ik weet niet hoeveel kikkervisjes!!!
    Wordt je vijver zo niet al te overbevolkt?
    Wel weer een hele mooie en heldere serie.
    Echt genieten zo van de natuur hé.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi weer! Je ze zijn bijzonder goed gecamoufleerd en je hebt ze als een ware paparazzi op de foto gezet. Nietsvermoedend liggen ze te zonnen en te kwaken terwijl jij stiekem tussen de sprietjes door scherpstelt... Heerlijk lijkt me dat. En ze hebben goed hun best gedaan... wat een overvloed en tegelijkertijd, wat zonde van al die visjes die het niet gaan halen. De natuur is me er eentje...
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige ik hoor ze regelmatig als ik in de polder bij sloten loop, maar krijg ze nooit te zien dus laat staan er een foto van te maken
    maar jou is dat wel heel goed gelukt. mooie serie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧