14 apr. 2013

Gewone pad of Bruine pad - Common toad - Bufo bufo






De Gewone pad




 photo IMG_9765_zps08a8c3fd.jpg



Het weer is omgeslagen en heeft het water van de vijver opgewarmd en dan ineens krioelt het van
leven in het water. Padden, kikkers en ook de salamanders zijn er ineens weer. Je ziet de
waterplanten weer groeien… heerlijk het is echt Lente!



 photo IMG_9751_zps87c3ea80.jpg



De padden hebben het druk met het veroveren van een vrouwtje en als hij er eenmaal één heeft gevangen,
klampt hij zijn voorpoten zeer stevig om haar oksels waarbij de paarkussentjes op de voorpoten voor
extra grip zorgen. Deze houding wordt de amplexus genoemd. Hij blijft nu net zolang op haar zitten
tot ze de strengen met eieren in het water afzet, die hij dan gelijk kan bevruchten.



 photo IMG_2982_zps692f4279.jpg



Jou wang tegen de mijne
Je armen om me heen
De warmte van je lichaam
Voel me niet langer alleen

Bij jou kan ik mezelf zijn
Kan niet zonder jou meer leven
Er is maar één van jou soort
Je staat voor altijd in mijn hart geschreven

Wat ik voel als ik bij jou ben
Ik snap nog steeds niet wat je doet
Iets wat ik nog nooit heb gevoeld
Maar schat het voelt zo goed

Het is zo moeilijk
Mijn liefde voor jou te beschrijven
ik weet wel dat dit goed voelt
ik wil voor altijd bij je blijven

Bron: Onbekend



Lieve groetjes Anna









25 opmerkingen:

  1. ja prachtig hé anna,
    je maakte er bijzonder mooie macro's van:-)
    je kan ze haast horen :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt ze heel mooi en ook liefdevol fotografisch gevangen, Anna. Prachtig gedaan. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke tijd je hoort ze van verre al.mooie opname,s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt super, Anna.
    Mooi, die 'gouden' oogjes en de reflectie op foto één. Top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel romantisch gedicht bij een fenomeen dat enkel door instincten wordt gedreven en toch past het er goed bij! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anna your photos are so clear and detailed. The toads may not look pretty bit they are still quite amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedicht, maar de pad is wel een erge aanhouderlijk type :-(
    Je foto`s zijn daarentegen erg prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alleen het geluid al, daar kan ik zo van genieten, zie ze alleen nooit hier in de sloten. Want om dit een keer op de foto te zetten is wel heel bijzonder. Geniet gewoon met jou foto's mee..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These are stunning photos! Amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful captures, but I wouldn't want to meet him face to face!! Great post for the day, Anna! Enjoy your week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OMG! These pictures are truly amazing! Thank you so much for sharing them with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Anna,
    Wat zijn ze prachtig, jouw padden. Ik heb altijd wel een beetje te doen met de vrouwtjes, maar die mannetjes hebben het waarschijnlijk ook niet makkelijk. Zoveel kapers op de kust!
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's , mooie info en een
    prachtig liefdevol gedicht Anna.
    Vanmiddag heb ik bij een vijver in het bos gestaan.
    Het krioelde van de kikkers en de dril
    Als de kleintjes komen trekken deze bospadden het bos in .
    Geen camera bij me dus ga ik morgen terug.
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihi .. dat is het perfekte gedicht bij de liefkozingen van dit liefdespaar, anna! :-)))

    jouw tweede foto heeft helemaal mijn hart gestolen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantastic shots of the frogs. I love frogs and have a lot of ornamental frogs in my garden and occasionally real ones visit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I think the toads are as happy as you are! Great photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fantastic shots! Nat Geo style!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh my I LOVE these shots. You have captured there bumpy exterior so well!

    Mollyxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige serie foto's van deze padden
    ze hebben netjes geposeerd voor je
    mooi scherpe foto's Anna

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zie je hier helaas niet, vijvers met kikkers en padden. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, wat prachtig gedaan! Je zit er echt met je neus bovenop! :-)

    Groeten uit Fryslân!
    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow...wat een mooie foto's
    als dit geen echte liefde liefde is...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pffff....... wat een beauty's van foto's weer.
    Mooi helder en scherp en dan ook nog
    zo'n verliefd stelletje hihi....
    Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧