22 nov. 2012

Witte klaver - White Clover - Trifolium repens





Klaver




Languit lag ik in het groene gras
op mijn buik, benen gekruist
met mijn neus straf in de wind
je weet wel hoe een zwerver huist


vond ik zomaar tussen alle anderen
een egaal mooi klavertje vier
ik plukte hem voorzichtig
en dacht aan het vele plezier


ik bewonder de inzet en kracht
bloemen die bloeien met nectar zo zoet
ik koester goed de groene klaver
het onkruid wat vele bijen voedt.


Gedicht: Remie
Foto's: © Anna de Vries




13 opmerkingen:

  1. Wow Anna, wat veel kleur heeft je witte klaver nog bij nader inzien....
    Prachtige serie, foto 2 is helemaal top!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anna

    Zoals altijd hele mooie gedichten en prima foto's,
    een uitstekende combinatie en fijn om te zien/lezen.

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anna....
    nu zie ik voor het eerst wat voor mooi bloemetje dit
    eigenlijk is...ik ga er zeker volgend jaar ook eens mee aan de
    slag...en wat heb je weer een mooi gedichtje erbij...
    DE macro's zijn prachtig scherp..dat ik jou wel toevertrouwd!!

    Lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful clarity and contrast. You turn the humble clover into a work of art.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over het hoogtepunt heen en toch nog zo prachtig.
    Ik dacht even dat je zelf in het gras had gelegen... maar, misschien was dat ook wel zo!
    Liefs en fijn weekend gewenst,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zachtjes naar het einde toe, maar nog steeds mooi anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig versje is dit, maar je foto`s stelen de show :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was je al kwijt op Aminus ...........
    Prachtige foto's van deze al wat aftakelende Witte Klaver!
    Mooi scherp, helder en fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The clover looks happy that you have found it with your camera :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't is haast een bruidboeket hoe jij deze bloem portreteert, anna! :-))

    kleurrijk weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, Anna. Wilde bloemen blijven altijd mooi, zelfs tegen de winter. Ik zie ze hier en daar ook nog steeds bloeien. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige klaver serie, ook al is deze op z'n retour
    mooie macro's en prachtieg composities, fijne serie om naar te kijken

    Fijne zondag, Bram

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧