24 sep. 2012

Gewone pendelvlieg - Helophilus pendulus - Our World Tuesday




Een gezellig bezoekje...


Vorige week was ik een beetje aan het spelen om een mooie compositie te krijgen van de wit/crème bloemetjes van de wilde Clematis 'Vitalba' tot
ik ineens iets zag bewegen in de zoeker van mijn camera. Ik had bezoek gekregen van een zweefvlieg, de Gewone pendelvlieg. Zij wilde wel heel
graag op de foto, want ze ging uitbundig van bloem naar bloem om voor mij te poseren en daar kon ik natuurlijk weer geen weerstand aan bieden.
Dus heb ik gauw een aantal foto's van haar gemaakt en zo vlug als ze er ineens was, zo vlug was ze ook ineens weer vertrokken.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


De gewone pendelvlieg is één van de meest voorkomende zweefvlieg die ik in mijn tuin tegenkom en
ik vind het een hele mooie vlieg, vooral als ze zo aan het zweven is.

Iedereen bedankt voor de fijne reacties bij mijn vorig blogje!
Thanks everybody for the nice comments on my last blog.
Lieve groetjes van Anna❀



21 opmerkingen:

  1. Wow so amazing nice pictures, the fly has that nice pattern.
    Marit of Norway.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Anna

    Ik ben bijna SPAKELOOS........ 't is zo fantastisch mooi gefotografeerd.

    maar ook de collage boven aan je blog is heel mooi....chapeau hoor.

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful macro shots, very happy bee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben blij dat ik niet de mooiste hoeft te kiezen,
    'k mag alleen maar genieten....heerlijk, top!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Incredible macro photos, I think my favorite is the third. The wing structure is so clearly visible.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful work ...
    Have a great evening! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such exquisite and elegant shots!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben het helemaal met je eens. Anna. Ik kan ook elke keer opnieuw naar die vlieg kijken. Bovendien glanzen ze ook zo mooi in het licht. Je hebt er een mooie serie macro's van gemaakt. Prachtig om te zien en om van te genieten. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gezellig bezoekje en weer super mooi vast gelegd Anna

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Anna...
    weer de prachtigste macro...
    je bent hier toch super goed in!!
    complimenten voor de scherpte en composities...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a great little fly - very nice of it to fly into your picture!

    Cheers - Stewart M

    PS: spring is starting here, so with luck I maybe able to get some insect pictures soon. SM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wonderful shots of the flowers and bees.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Delicious photos. Nice macros. Fantastic details that wasp and the delicacy of the flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De superfoto`s vallen wel in je schoot.
    Maar als superfotografe verdien je dat ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. This is a bee I am totally unfamiliar with. It's a handsome one!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful close up!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anna!! Your photography is incredible! Truly spectacular! I have enjoyed travelling through your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's Anna en ook van je vorige logjes.
    Ik ben weer helemaal bij en het was weer genieten:-)
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Calling by from Our World Tuesday, what stunning captures.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. schitterende foto's heel mooi scherp

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧