1 jul. 2012

Groene kikker - Rana esculenta




De Groene kikker of de Prins


Photobucket


Ineens zag ik hem zitten daar bij de vijver. Hij zag mij ook en we keken elkaar lang aan...
beiden dachten we van... zou dat hem/haar kunnen zijn?


Photobucket


Ik deed nog een stapje naar voren en ging door mijn knieën,
zodat ik wat meer op zijn hoogte kwam...


Photobucket


Hij bleef maar naar mij kijken, terwijl ik voorzichtig naar hem toe kroop...
beetje bij beetje... tot ik heel dicht bij hem was...


Photobucket


Zal ik het doen... ik kan hem nu zo kussen als ik dat wil...
Eigenlijk vind hem zo ook heel erg mooi... wat nu?
;-)))


Lieve groetjes Anna❀




23 opmerkingen:

  1. Prachtige serie Anna,
    fijne zondag verder Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Trijntje, dank je voor je reactie en ook jij een hele fijne zondag nog!
      Lieve groetjes van Anna

      Verwijderen
  2. Super Anna! Hij is inderdaad prachtig en de foto's ook. Mooi dat hij je zo dichtbij liet komen. Dat vind ik altijd heel bijzonder. Alsof je contact maakt met zo'n beestje. Maarre... is het wel een hij? En wat heb je liever in je vijver... een kikker of een prins? Dat zijn zo van die overwegingen :-)
    Fijne zondag! Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anita!
      Hij is een echt hij, want hij woont hier al een tijd bij mij in de vijver en dan kwaakt hij met zijn blaaskaken... werkelijk prachtig om te zien. ;-))
      Jij ook een fijne zondag nog!
      Lieve groetjes van Anna

      Verwijderen
  3. Spannend hè Anna, nu weet je het nog niet....
    Prachtig blog, als een plaatjesboek!! Top!!
    Fijne zondag verder. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jan en jij ook een fijn zondag nog!
      Lieve groetjes Anna

      Verwijderen
  4. Doe maar niet...hij is zo veel mooier..;)
    Mooi gedaan, prachtige scherpe opname heb je ervan kunnen maken..
    mazzel hè als ze zolang voor je willen poseren...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nieske, ik heb het ook maar niet gedaan hoor... ;-))
      Dank je voor je reactie!
      Lieve groetjes van Anna

      Verwijderen
  5. Wat maak je toch prachtige macro foto's Anna. IK wacht niet op die prins.....:)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee? Die heb je misschien al... een prins op een wit paard... ;-))
      Dank je voor je fijne reactie Riet!
      Lieve groetjes van Anna

      Verwijderen
  6. I love these clear shots, a strange but still beautiful creature.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank your Al!
      Greetings Anna :-))

      Verwijderen
  7. ohhhh anna, nee kus maar niet,
    prinsen hebben we nog wel ,
    en die kikker is zó mooi zo:-)

    zó scherp, je kan zijn spikkeltjes tellen,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik ook niet gedaan hoor... ;-))))
      Lieve groetjes Anna :-))

      Verwijderen
  8. mooie reeks met een goede scherpte op het oog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Gregory!
      Lieve groetjes van Anna :-))

      Verwijderen
  9. Mooi zoals je steeds verder op hem hebt ingezoomd, schitterend scherp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank, ik heb hem niet ingezoomd hoor... ik heb de foto's gemaakt met mijn 100mm macrolens en dat is
      geen zoomlens... dus moest ikzelf iedere keer een stukje naar voren, zoals het beschreven staat bij de foto's.
      Maar misschien bedoelde je dat ook wel. ;-))
      LIeve groetjes van Anna

      Verwijderen
  10. ik en helemaal weg van jouw prins, anna!

    en zeker van die sterrekes in zijn ogen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afblijven hoor... je mag er alleen maar naar kijken! ;-))))
      Lieve groetjes van Anna

      Verwijderen
  11. Heel mooi, jammer dat je geen kus hebt gegeven.
    Nu zal je het nooit weten of het een knappe prins was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha zou je deze echt hebben willen kussen Anna
    ik zelf zou het nooit doen, maar ik zoek ook geen prins :-)
    prachtige serie en heel mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb weer genoten Anna!
    Ik wist helemaal niet dat sommige beestjes zich vastbijten en in een slaaphouding gaan .
    Weer wat geleerd! leuk!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧