4 jul. 2012




De Grote Wolfspin


Photobucket

Pisaura mirabilis draagt haar ei-cocon met haar kaken.
Vlak voordat de eieren uitkomen, weeft de moeder een tent van zijde om de eicocon.


Photobucket

De eicocon wordt dan voor een gedeelte geopend en de moeder blijft waken bij de tent.
De jongen blijven in de tent tot ze voor de eerste keer gaan vervellen.


Photobucket

Jammer genoeg kon ik haar niet verder volgen. Ik denk dat ze door het zeer slechte weer,
een ander plekje heeft gezocht. Ik kon haar in ieder geval niet meer terugvinden.


Lieve groetjes Anna❀



6 opmerkingen:

  1. Mooi vastgelegd Anna, het zijn goede moeders....
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige natuur door jouw ogen gezien anna,
    wonderlijk is dat toch hé, cocon waar ga je met de spin heen denk ik soms wel:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot nu toe geweldig om te zien!
    Waterdruppels op blad prachtig!
    groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anna....

    wat jammer dat ze weg is, maar je krijgt vast
    wel weer eens een herkansing...
    Maar de opnames die je al gemaakt hebt
    zien et schitterend uit...
    mooi hoe je haar in haar natuurlijke
    omgeving hebt kunnen spotten...de composities
    zijn schitterend...;)

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk is dat als je een beestje kunt volgen. Ik had dat graag willen zien. Misschien is ze naar het buitenland vertrokken... De tuin van de buren.
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧