30 mei 2012

Tuin bloemen - Garden flowers




Een Bloem


Photobucket


Als ik een bloem was,
zou ik dan nu bloeien?


Photobucket


Of zou ik een bijzondere bloem zijn, 

een onvoorstelbare bloem,

een bloem die niet kan kiezen tussen bloeien

en niet bloeien,


Photobucket


En die over de rand van een vaas voorover

leunt

om te zien of zijn afgrond een bodem heeft?


Photobucket


Of zou ik alleen maar kunnen bloeien,

moeten bloeien,

rood en gedachteloos,

op een ongerepte schoorsteenmantel, ergens

tussen schaamte en geluk?


Photobucket


En als ik een bloem was,

zou ik dan weten wanneer ik moest verwelken?

Nu nog niet?



Gedicht: Toon Tellegen
Foto's: © FotoAnna



15 opmerkingen:

  1. Prachtige serie Anna, hier en daar een bezoeker maakt het mooi af! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee nog maar niet verwelken straal
    nog maar even door,

    ze zijn zó mooi om te zien,
    een genietselbaar logje anna,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een schitterend jaar getijde met al die bloemen, prachtige macro foto's Anna
    genieten van al dat moois in de natuur en het dan ook nog heel mooie vast gelegd

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend zijn al die ontluikende bloemen hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Anna , ik woon in Oost-Vlaanderen en ben nog maar pas op jouw blog terecht gekomen ..... wat fijn , de bloemen in close-up , ik geniet mee .
    wat ook zo mooi is aan die schepsels " flowers don't care where they grow .... they just grow !! "

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer prachtige macro foto's Anna, en je banner vind ik ook erg mooi, heerlijk kleurrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee...laat ze nog maar even bloeien..
    veel te mooi om te zien..prachtige scherpe foto heb je weer Anna..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemaal prachtig Anna, wat een genot hè al die blommekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende serie Anna, vooral de derde vind ik een plaatje met mooie kleuren en prachtige vormen
    in de achtergrond en een elegante bezoeker! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige bloemen en hele mooie foto's Anna

    een heel fijn weekend, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben weer helemaal in de wolken bij het zien van jouw beelden, anna!!

    jij een bloem??

    tuurlijk ben jij een bloem!

    welke??

    een heel aparte, een bijzonder mooie én eentje die nooit verwelkt! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige serie en weer zo mooi één geheel met de tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wow - those flower shots are gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je vrolijkte deze woorden op met je prachtige foto'!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zeer mooie Macro's van deze mooie bloemen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧