13 mei 2012

Paardenbloem - Dandelion - Taraxacum officinale




Paardenbloem


Photobucket


Mijn goud van deze morgen was
een paardebloem, op groener gras

Dan ik tevoren ergens zag.
zijn geel gaf klaarte aan mijn dag

Die als met aarzeling begon
over het gaas van het gazon.


Photobucket


Ik bleef uurlang, nadat ik van
hier naar mijn werk liep, in zijn ban.

Maar toen ik in de schemering
op huis aan door het grasland ging

zag ik tot mijn verbazing dat
hij plots onder een pluisbol zat


Photobucket


van ragfijn haar en iele twijn,
bijna schetsmatig. Ik blies zijn

veerlichte zaadjes op de wind
gelijk ik vroeger deed als kind,

want op het eind waait alles on-
barmhartig weg wat men ooit won.


Photobucket



Gedicht: Anton van Wilderode
Foto's: © FotoAnna



20 opmerkingen:

  1. 'n Wow is hier zeker op zijn plaats Anna!!
    Heel mooi gedicht met een prachtige fotoserie.
    De pluizenbolfoto is helemaal AF!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De paardenbloem is toch best wel een
    fotogenieke bloem Anna...
    ben er afgelopen week ook mee bezig geweest mooi
    jij hebt er echt een super serie van gemaakt...
    mooie tekst ertussen...
    prima blog, heel mooi gedaan...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hemelse plaatjes anna, dat doet echt niemand je na, en het blommeke
    krult van plezier omdat het in het zonneke gezet wordt,
    super super mooie plaatjes, van dit gele zonneke,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is jouw jaargetijde Anna, je tovert het ene na het andere schitterende logje te voorschijn
    mooie macro serie weer zoals we van je gewend zijn, geniet hier steeds weer van en zou het zelf ook eens vaker moeten doen
    maar zo mooi als bij jouw worden de mijne nooit :-)

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gedichtje weer bij deze schitterende foto`s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are stunning macro shots!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stunning captures!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Exquisite captures of such beautiful flowers and a lovely look at your world, Anna! Have a wonderful week and enjoy the beauty!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, how beautiful!" You've really captured the beauty of the dandelion.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful collection of shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De beelden die we mooi vinden vertellen ons (mij, bedoel ik dan eigenlijk...) dingen die soms niet goed onder woorden te brengen zijn. Alles gaat voorbij. Of beter, gaat over in iets anders en dan begint alles weer opnieuw. The circle of life! Wat heb je dit prachtig in beeld gebracht, omlijst met een bijzonder mooi gedicht.
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De paardebloem is beautiful and stunning! Like the English name "dandelion" actually better:) And the last one -so artistic, Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij laat de paardebloem op zijn best zien Anna!
    Knap gedaan!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend Anna, wat een mooie foto's van een "gewone" paardenbloem
    zo gewoon lijkt het omdat er zo veel van zijn, maar van dichtbij blijven het windeltjes van de natuur

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧