2 mei 2012

Groene snuitkever - Phyllobius argentatus




Kever


Photobucket

Ik kever in een wereld
die torent boven mij
trippel links of rechts
tussen bomen van gras
en een dak van een blad
die me tijdig verbergt
voor een vliegtuig van
een vogel

en naar me pikt terwijl
ik een uitweg verzin
in een kilometertunnel
van een slang die
zichzelf als een worm
diep in de grond
weg kan dromen

en ik weet me nog steeds
te klein in het donker
verloren gekropen
in een wereld
die boven mij torent.


Gedicht: Rudi J.P. Lejaeghere
Foto: © FotoAnna


6 opmerkingen:

  1. Prachtige foto Anna, mooi ook het gedicht dat me doet denken aan de nachtmerrie van een snuitkever!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anna...

    Hier heb ik weinig woorden voor nodig...

    "Een Juweeltje"

    Prachtige compositie!!!

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heeft een mooie plekje uitgezocht om over de wereld uit te kijken en onder zich valschermpjes voor het geval dat ;0) Prachtfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer een pareltje deze prachtig plaat en de tekst heerlijk om te lezen.

    Fijn weekend Anna.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kever in zijn wereld, prachtig! Als ik door mijn macrolens kijk dan leef ik altijd een beetje mee en vraag me af hoe zij de wereld zien. Het gedicht verwoord dat heel mooi. Dezelfde wereld als de onze en toch heel anders...
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hele mooi macro, prachtige focus en scherpte
    maar dat is jouw wel toevertrouwd, ik zie niet anders
    wanneer komt het grote insecten fotoboek van Anna uit :-)

    groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen 
om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment…
I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧