27 feb. 2012

Tuinslak - Grove snail - Cepaea nemoralis




Ik ben een heel traag slakje


Photobucket


Ik ben een heel traag slakje
ik ga niet erg vlug
daarom neem ik mijn huissie mee
dan hoef ik niet terug.


Photobucket


Zo ben ik dan in korte tijd
altijd onder dak
en neem ik onder het wandelen
lekker mijn gemak.


Photobucket


Maar wil je op visite
dat heeft bij mij geen zin
mijn huissie is voor een persoon
daar past geen tweede in.


Photobucket


Gedicht: Henk van Zijp
Foto's: © FotoAnna



22 opmerkingen:

  1. Móói zoals je het slakje in zijn omgeving laat zien. Het is net een berglandschap waar hij doorheen reist. Aan de zandkorrels te zien was het een heel klein iepertje, dat slakje.
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig leuk passend gedichtje.
    Het slakje in zijn eigen landschap.
    Mooi geheel zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's Anna en dat versje is schitterend.
    Fije dag nog!
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Anna, het leven van een slak gaat niet over rozen zo te zien....;-)
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan weer Anna...
    zonder de anderen te kort te doen is de laatste mij favoriet...
    zie je lekker dat het nat is....
    knap hoor, mooie gedichtje erbij ..
    weer super gedaan...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een fraai log Anna zowel de mooie warme foto's
    Als het mooi gedichtje.
    Hij komt elke dag weer thuis ;)
    Fijne dag nog.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The shell on the snail looks so like glass!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend leuk gedichtje.
    En weer mooi geillustreerd met jouw prachtige foto's.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke serie van dit fotogenieke slakje!! Ik heb met plezier het gedichtje gelezen ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thye may move slowly but the eat fast. Far too fast for me:-). I was looking for your Our World contribution. Obviously I am a 'twirly' today.My contribution is here

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Another really well done post!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Terrific captures, splendid post for the day, Anna, as always! Such a wonderful look at your beautiful world! Have a great week!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Excellent DOF and focus in the shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Terrific shallow DoF and selective focus in these images.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi klein glanzend slakje.
    Vooral de laatste foto is supermooi Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een hele lieve serie foto's anna over dit slakje, en het gedichtje erbij gevonden is meer dan schattig,
    het is maar mooi dat er slakjes zijn hé, want ze ruimen zo heerlijk veel op,

    een héél fijne dag voor jou anna,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dit is een pracht serie Anna.
    Het lijkt allemaal zo eenvoudig maar ik weet beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. één van mijn favorieten beestjes, wat is deze hier mooi in zijn omgeving en dat gedichtje, zo bekent en hij blijft leuk.
    Laat ze allemaal weer wakker worden het gaat voorjaar worden..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amazing sots of the snail. You must be a very patient person. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ondanks hun traagheid is het af en toe toch moeilijk om er een foto van te maken, want dan merk je dat ze toch wel hard gaan en constant met hun ogen heen en weer zwaaien :) Een mooie serie Anna, een hele klus voor 'm om al die bergen te bedwingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. There is so much beauty in the details of life! These photos are wonderful!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧