22 feb. 2012

Rivier de 'Lek' - River the 'Lek' - SkyWatchⓇFriday 40




De steen



Photobucket


Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Het water gaat er anders dan voorheen.
De stroom van een rivier hou je niet tegen.
Het water vindt er steeds een weg omheen.


Photobucket


Misschien eens, gevuld door sneeuw en regen,
neemt de rivier mijn kiezel met zich mee.
Om hem dan glad en rond gesleten,
te laten rusten in de luwte van de zee.


Photobucket


Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
ik leverde bewijs van mijn bestaan.
Omdat door het verleggen van die ene steen,
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.


Photobucket


Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
ik leverde bewijs van mijn bestaan.
Omdat door het verleggen van die ene steen,
het water nooit meer dezelfde weg zal gaan.


Photobucket


Bron: Bram Vermeulen
Foto's: © FotoAnna




27 opmerkingen:

  1. Mooie serie Anna, het gedicht van Bram Vermeulen past er heel goed bij!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh...wat leuk om dit goed te lezen gedicht met zoveel achtergrond zo in prachtige foto`s op te zien gaan. Snap je het nog ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de rivier en je foto's Anna. Het gedicht zo mooi erbij.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is weer een prachtige combi blog, nog de laatste restjes van het ijs geeft een speelse effect in de foto's. Jammer dat het alweer over is, maar voor de vogels is het beter zo..

    Knuf Vonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een steen verleggen anna,
    ik weet dat ik dat ook gedaan heb,
    en het water zal nooit meer hetzelfde stromen als het voorheen deed,
    daar kan niemand iets aan veranderen,
    hoe graag men ook zou willen,
    dat is een gek gevoel,

    mooi gedaan anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is hier weer een serie om 'u' tegen te zeggen, anna!

    wat een wondermooie watervlakte, met de stukken ijs erop en vooral die mooie boten!!

    het lied van bram past hier perfekt bij! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anna....

    Prachtig de combinatie van de foto's en dat prachtig lied...
    word bij ons vaak gedraaid en dan de versie van Stef Bos...
    Mooie opnames...
    Prachtige blog...

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love the way the water shimmers in these photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het gedicht van Bram is passend bij je rivier foto`s Anna.
    Wat een brokken ijs drijven er nog in.
    Straks zal alles weer gladjes stromen ,)

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A beautiful scene. Spring is on the way!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful scenes! You can really feel spring is coming :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. so nice for SWF, magnificent sight!! Happy weekend! Hoping you can visit my skywatch post.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. so nice for SWF, magnificent sight!! Happy weekend! Hoping you can visit my skywatch post.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nice series, and I love the last pic the most! Which river is this? When you go to my blog it will become very apparent to you that I am Dutch too:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig foto´s,Anna!Thank you for sharing and have a nice weekend!

    Groetjes,Steffi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It does look SO cold, but what beautiful, clear, blue skies, Anna! Marvelous captures and I do love the boats on the water! Hope you have a great weekend!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Great sequence!! Love the fact the Mallards beat the shipping on the river. Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Anna, the water is frozen, but I could see some beautiful cloud reflections!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Great sights. Enjoyed the views you shared.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very nice photos.

    Regards and best wishes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very pretty pictures, I love the last one !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie combinatie van die prachtige tekst van Bram Vermeulen en jouw foto's van het gestaag smeltende ijs.
    Maak er een mooi weekend van!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful winter shots on the water.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beautiful framing, I like that beautiful photos almost frozen water. Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen 
om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee!
Lieve groetjes, Anna ❧

Thank you for visiting and to take the time to leave a comment…
I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧