13 feb. 2012

Nijlgans - Egyptian Goose - Alopochen aegyptiacus



De Nijlgans

Nijlganzen… ik vind ze heel mooi en heel apart. Hoe ze lopen en rondkijken, zo alert. Maar het zijn ware donderstenen
en kunnen best agressief zijn. Vooral in het broedseizoen verdedigen ze een territorium, soms zelfs zeer agressief. Ze
pikken ook vaak met brute kracht nesten van andere vogels, soms ook die van kraaien en zelfs van roofvogels in.
Met hun sterke snavels pikken ze op andere jonge watervogels in, net zolang tot ze verdrinken. Dan vind ik ze niet zo
leuk meer hoor… het zijn echte taaie rakkers en nu de populatie zo hard groeit, valt het niet mee...
Maar voor mij blijven het toch mooie aparte vogels... ;-))


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Lieve groetjes van Anna



22 opmerkingen:

  1. Ben ik weer ;-0
    Komt als de feed goed werkt hè ?
    Maar prachtigekleuren hebben ze ook.
    Ze kijken wel erg waakzaam naar de foto`s.
    Maar al dat hangende ijs aan hun lijfjes is wel erg komisch om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anna,...

    Ik vind ze ook mooi...
    ze hebben prachtige kleuren in hun veren...
    Kunnen idd best agressief zijn...gepaste afstand dus..!!
    Ik ben alleen nooit zo zeker van hun koppies...ik vind ze wat vaag...nooit echt mooi, dat is het enigste aan de vogel wat ik niet echt super vind..

    Maar je opname zien er weer gaaf uit..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan durfde ik te zeggen dat ik 't koud had....
    Prachtige foto's Anna, zo heb ik watervogels nog nooit gezien.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig Anna. Ik heb ze een paar jaar geleden voor het eerst gezien maar je ziet ze inderdaad nou overal.
    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful captures, lovely ducks and they do look SO cold, Anna! Lovely post for the day and a great look at your world!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onder het ganzen soort blijf ik dit ook de mooiste vinden, wat heb je ze dichtbij op de foto kunnen nemen, prachtig gedaan.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a magnificent photo of the ducks and the stones. the first one. a great watercolour. perfect.

    thanks

    garry.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great captures!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Apart zijn ze zeker met die "vlek" om de ogen. Ik ben ooit eens in Friesland geweest en daar zag ik weilanden VOL met deze Nijlganzen; een indrukwekkend gezicht!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hun verenkleed is dezer dagen opgevrolijkt met diamantjes, zie ik? :-))

    jij hebt er weer een wondermooie serie van gemaakt, anna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, the Nile Goose is beautiful. And your photos are awesome. Thanks for sharing these beauties.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Interesting birds, not ones I am familiar with.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Marvellous shots of those iced-up birds!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het zijn mooie vogels maar inderdaad anna hun agressieve gedrag staat me niet aan en er zijn er héél erg veel hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liebe Anna,
    das sind wundervolle Fotos. Die Gänse sind so schön.
    Liebste Grüße
    White Dream

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fantastic shots of the ducks weathering the cold. They look like they are standing a lot taller than most ducks I see.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi deze serie van de nijlgans Anna
    bedankt voor je begrip en altijd trouwe reacties

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastic captures of these beautiful geese.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. These are fantastic shots, so clear. I'm sure we don't have these birds where I live.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn inderdaad niet populair bij de andere vogels!
    Ik smelt voor die derde foto!
    en gelukkig smelt het ijs voor die vogels!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I've never seen these birds before, they do have an interesting appearance. Great shots!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi zeg, die nijlganzen in de sneeuw, wat zijn het kleurrijke vogels.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧