29 jan. 2012

Kruisspin - Garden spider - Araneus diadematus


Spin



Als je een spin was
zo’ n beest met acht poten
zou je dan ook niet
je wereld vergroten?

Zou je ook slim zijn
en nooit achter glas
jouw webje gaan spinnen
maar juist boven gras?

Als je een spin was
die muggen opeet
zou je dan ook zo
smullen van je dieet?

Zou je niet simpelweg
bij jezelf zeggen:
Ik spin als een kat
en het liefste in heggen...

Als je een spin was
wat zou je bewegen?
Het maken van een web
is toch een hele zegen?

Zou je als spin dus
zoals ik zou doen
net-werken vanuit
een heerlijk plantsoen?

Als jij ooit spin wordt
laat het mij dat weten
dan blijf ik uit je buurt
anders word ik opgegeten!



Gedicht: Dame taalt
Foto: © FotoAnna



16 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een gave opname Anna....
    prachtige scherpte, en een heel fijne compositie...

    Dikke complimenten

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A beautiful photo. Thanks for sharing.

    Greetings from Roberto, Rio de Janeiro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige foto Anna maar ik kijk er niet graag naar. Ik vind spinnen zo eng, GRiezelig gewoon.:)))
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super Anna, perfect scherp gesteld. Top!!
    Heel mooi van kleur, en wordt ik ooit een spin...ik laat t je weten!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super opname Anna!
    Wat een mooie details, perfecte macro!
    Fijne avond nog

    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve anna,
    als je nu onlangs het spinneke zag dan hebben alle weermannen en vrouwen ongelijk,
    dan krijgen we geen winter:-)

    een schitterende macro,
    supermooie foto

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whawwwww .. wat zit die er wondermooi bij, anna!!

    't is alsof ze zweeft!!

    het gedichtje is ook fantastisch!!

    super blog! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is a stunning macro photo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet niet of ik graag een spin zou zijn met al die gillende en panikerende mensen om me heen :) Een leuk gedicht Anna en de foto erbij is helemaal top, wat een dikkerdje met d'r spillebeentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ontzettend leuk gedicht Anna. En Spinnen? Helemaal goed, ben er gek op. Zulke intrigerende wezens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OT: Als mijn link niet geactiveerd is , staat er bij mij geen nieuw blog.
    Dit omdat de rssfeed niet goed werkt. Weblog.nl werkt hard aan een oplossing....

    Bij jou ben ik dan dus Anoniem!
    Gr Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk leuk gedichtje
    Heb er van gesmuld ;-0
    En je spin is ook een beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Most amazing spider photo!
    Thanks for your visit and comment on my blog post (pear bloom macro).
    Happy Macro Monday!
    Lea
    Lea's Menagerie
    Mississippi, USA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superb details and selective focus in this image.

    Happy MM!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige macro van deze spin, schitterend!!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧