3 jan. 2012

Het haas - Lepus europaeus



De ontmoeting

Hier in de polder heb je een doodlopende weg waar geen verkeer mag komen, behalve de boeren met hun trekkers. Het is daar altijd heerlijk wandelen want je komt er bijna geen mens tegen. Je bent daar echt één met de natuur en het is er ook zo heerlijk stil. Vandaag kwam ik deze haas tegen. Hij zat op zijn gemak midden op de weg een beetje te snuffelen en te doen. Hij had mij nog niet opgemerkt en dat is zo heerlijk daar. Omdat het daar zo stil en rustig is verwachten ze ook niets. Maar na dat ik een tijdje heb staan observeren, merkte de haas toch op een gegeven moment dat er iets niet klopte. Hij draaide zich naar mij toe en ging rechtop zitten kijken. Ik bleef heel stil staan, maar hij vertrouwde het toch niet en ik zag dat hij lucht van mij had gekregen. En ineens ging hij er als een haas vandoor. Hij zocht gauw een plek waar hij zo het weiland in kon rennen en ging toen in het hoge gras zitten kijken of ik hem gevolgd was. Het was een pracht moment om zo even één te zijn met de natuur.
Ik ben weer verder gegaan en het haas ook.

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Lieve groetjes van Anna ;-))



16 opmerkingen:

  1. Deze heeft 't dus gered....door zijn oplettendheid natuurlijk.
    Een bijzondere ontmoeting Anna, heel mooi!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat zijn de plekjes...
    Hij werd vast gealarmeerd door het klikken van je camera...
    wat een mooie ontmoeting...
    prachtig is onze natuur toch....

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A beautiful hare, I have a few on our farm as well.
    Nice shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Anna, these are beautiful shots of bunnies ... and all the best for 2012 from Geli

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a precious hare! Lovely shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such lovely shots of the hare! Thank you for stopping by today!:) New Year greetings from India!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzonder zijn deze ontmoetingen hè ?
    Puur in de natuur worden opgezogen.
    Maar ik wil je ook de allerbeste wensen voor 2012 toewensen.
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat gaat hij toch mooi voor je zitten, en zo mooi scherp, een goed looppad om even te gaan kijken of er iets leeft..

    LG Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het heeft zo moeten zijn Anna...
    Prachtige momenten zijn niet altijd gepland, maar komen op je "weg"
    Schitterende foto's!

    Ik moest even op zoek naar je.
    Op deze site kan ik geen link naar je plaatsen, en ik kan ook niet meer op de web-log.
    En je laatste 2 reacties gaf ook geen uitkomst naar je site terug.
    Maar ik heb je gevonden :-)
    Gelukkig Nieuwjaar en de allerbeste wensen voor 2012.

    Lieve groetjes
    Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat schattig
    lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zo'n ontmoeting en hij staat er prachtig op zo in het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Great captures! Happy New Year:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi there - what a splendid hare.

    Must be a slow news day in Holland if they report about our weather!

    Cheers - Stewart M - Australia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a wonderful hare! Well captured.
    I am your newest follower :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧