19 nov. 2011

Rivier de 'Lek'



uit: Stroomdal

Photobucket

Al die jaren dat ik zat te kijken
Op het terras aan de rivier
Dacht ik hetzelfde: niet omdat dit uitzicht
Zo mooi is, niet om het mooie
Moet ik blijven kijken

Photobucket

Maar omdat dit landschap met zijn rivier
Aan niets anders doet denken
Dan aan zichzelf

Photobucket

De rivier neemt mijn gedachten mee
Het landschap in- en van alles wat ik zie
Weet ik dat het anders had kunnen zijn
Maar dat is het niet


Gedicht: Rutger Kopland
Foto's: © FotoAnna



12 opmerkingen:

  1. Prachtig Anna, zoals je je foto's laat aansluiten bij dit gedicht! Super!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is weer een mooie combi blog. Heel mooi zo het vrachtschip met de onder gaande zon.
    Hier is nog een beetje water over, op andere plekken hebben ze het slechter..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Anna, de rivier, je gedicht. Dat is genieten.
    Ik heb zeker een uur je andere blog zitten lezen. Wat heb je veel meegemaakt. MIjn complimenten.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel sfeervol met dat warme licht en de mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Such beautiful light in these photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig anna,
    de stilte van het water, het geklots van de golven..
    heerlijk rustgevend,
    jammer dat de muziek automatisch gaat spelen.....
    da's niet altijd zo fijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend weer Anna!!!!!

    Fijn muziekje ook erbij! klasse,
    groetjes en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi deze mistslierten boven het water.
    Geweldig en het gedicht is er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar kan je uren blijven kijken, wat sfeervol.
    Prachtige foto's !!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De combinatie is weer perfect Anna
    Woord en beeld glijden samen in de avond voorbij....
    Prachtige opnames.
    Heel mooi gedaan!!

    @ Kindergedichten :-)

    Grz Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het gedicht sluit perfect aan bij de foto's van de rivier en die molen in de verte maakt het uitzicht helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik dit zie denk ik aan de vele uren aan het water met de hengel.
    Heerlijk genieten ook al ving ik niets het gaf rust en dat doet ook deze foto.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧