21 nov. 2011

Paardenbloem - Dandelion - Taraxacum officinale



Danklied

Photobucket

Als ik mijn hand om hulp uitsteek
en buig mijn hoofd in ootmoed
neemt U mij in liefde voor ik breek
en mijn heil in andere bronnen zoek
of kies een weg die U niet behaagd
mij omgeef met zo vele gevaren
omdat ik mij van U ongevraagd
afgekeerd, andere koers ben gevaren.

Spreek mij dan in Uw liefde aan
dat U alleen voor mij wilt zorgen
en ik nergens veilig heen kan gaan
als ik niet in Uw genade ben geborgen
Uw leiding biedt U steeds weer aan
zelfs zónder dat wij er om vragen
op het “Smalle pad” geeft U ruim baan
en wilt ons door moeilijkheden dragen.


Gedicht: Egbert Jan van der Scheer
Foto: © FotoAnna



30 opmerkingen:

  1. Wat een mooie ex-paardenbloem
    Geweldig mooi scherp weer, zoals we van je gewend zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer helemaal TOP Anna, maar dan ook helemaal!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige foto en prachtig danklied Anna

    Groetjes Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dit mooi egaal in beeld weten te brengen, staat er prachtig op.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Terrific detail, a great shot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Dank je wel"
    Een prachtige foto, en een alles zeggende tekst!
    Heel mooi gedaan Anna.
    Er komt een grote rust over je heen als je dit ziet en leest.....

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So beautiful Anna, you've truly captured a delicate moment of transition.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautifully done!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a beautiful, delightful capture, Anna! I love it! Hope you have a wonderful week!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig hoe jij een uitgebloeide paardenbloem in beeld kan brengen!!
    fijne avond, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful photograpgh and poem. I enjoyed my visit to your blog through Our World Tuesday.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a wonderful, simple photo! Excellent shot.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik word stil van je danklied, anna en van de wondermooie foto!!

    'dankjewel' is het allermooiste gebed, eh?

    dankjewel, anna! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. You have captured some fantastic details in this macro - they are so sharp!

    Happy MM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gorgeous macro! Your perspective is unusual and works really well here.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ademloos mooi anna,

    dank je beleefd

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Very beautiful shot and I love the colours and details of the few remaining seeds on this dandelion.
    Groeten uit Australië

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great shot. Did you get the completely out-of-focus background simply by using a wide aperture, or did you have to edit it? Either way it brings the macro into such sharp focus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelfs uitgebloeid is ie prachtig en zo'n mooie details! Geweldige foto Anna en een mooie scherpte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Hi Al, I used always my Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM lens and the exif was: ISO 100, F6,3, 1/80
    Greetings Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zelfs een dankbare foto!
    Knap!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is absolutely amazing!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧