20 okt. 2011

Uitzicht op de Polder - View of the Polder



Morgenstond

Photobucket

Bij het eerste ochtend gloren,
verdwijnt het duister van de nacht,
een nieuwe dag wordt weer geboren,
in alle luister en alle pracht.

De hemel vertoont zijn mooiste kleuren,
vogels zingen hun vreugdelied
de bloemen gaan weer aan het geuren,
en aan het water wuift het riet.

Alles gaat nu aan het ontwaken,
dauwdruppels glinsteren in het licht,
dDe zon begint me aan te raken,
verwarmt in vroegte mijn gezicht.

Dan voel ik leven in me stromen,
en word gevuld met energie,
voorbij zijn nachtelijke dromen
mijn dag begint in harmonie


Gedicht: José van Gorp
Foto: © FotoAnna



26 opmerkingen:

  1. zo had ik hem ook in mijn gedachten, helaas was het die ochtend niet zo..wat is het toch mooi om naar te kijken. En een pracht gedicht erbij, maakt het helemaal af..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow! I love all those colors.

    Happy sky watching.

    Skywatch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Anna, een plaatje!
    Heb een fijn weekend.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi...maar morgenrood, regen in de sloot hè ?
    Prachtige plaat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anna het ziet er prachtig uit.
    Ik moet weer op gang komen heb te lang gewacht op web.....
    Nu maar http://franshoogstraten.wordpress.com/
    en tussendoor probeer ik een website te bouwen.

    hier kom ik tussendoor lang voor de nodige ontspanning door lekker te genieten.

    Groetje Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als dit 1 vd eerste beelden is die je netvlies die dag mag bewonderen, ben je toch helemaal 'high' voor de rest van de dag? :-))

    hemels blog, anna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gorgeous capture!

    Sky Watch at my page, please come and see. Have a nice weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige lucht Anna, de kleuren zijn zo sciternd.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend al die zachte kleuren versluierd door de ochtendnevel! Daar zet je graag je wekker voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi opname Anna....
    Wat een rust....
    super mooie pastel kleuren (Y)

    NIeske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja ...heerlijk om dit moois in alle vroegte voor de lens te krijgen Anna!
    Een prachtige landschap opname, ééntje waar je zo bij weg kunt dromen
    Schitterend sfeertje...

    Fijn Weekend
    Groetjes Sien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk begin van de dag moet dit geweest zijn. Die kleuren en de nevel...een geweldige foto Anna!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaaaaaaauw
    een plaats waar ik niet gauw zou weg willen!
    Maar dat duurt niet zo lang hé!
    Knappe foto Anna!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kleuren, wat een schitterende zonsopkomst Anna.
    Genieten van zulke momenten het begin van de dag.
    Ik was gisteren getuige van een heel mooie zonsopkomst, en die komt binnenkort op mijn blog.

    Bedankt voor je fijne reactie, en de camera zal ik nog wel even moeten missen heb ik begrepen na mail en telefoontjes.

    Hele fijne zonnige zondag

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh oh oh,
    als ik dit weer zie, denk ik....
    waarom ben ik eigenlijk een avondmens?

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Majestic colourations in sky, majestic feel to the quality of the image~

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige zonsopkomst, daarvoor willen we allemaal wel vroeg op staan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧