27 aug. 2011

Grondwantsen - Kleidocerys resedae



Kleidocerys resedae


Kleidocerys resedae zijn zeer kleine wantsen, familie van de Grondwantsen(Lygaeidae),
ze hebben een lengte van slechts 4 mm. Als je ze goed bekijkt, dan blijkt het een bijzonder
beestje te zijn want zijn vleugels zijn doorzichtig of ze van glas gemaakt te zijn.


Kleidocerys resedae komen vooral in de buurt van berken voor en soms komen ze in
groten getale voor. Ze worden in de herfst ook veel gevonden op muren van huizen en
in schuurtjes e.d. Ik vond ze op soorten van mijn siergras die naast onze Berk staat.


Tussen al deze kleine rakkers zit ook een klein wantsje die geheel doorschijnend is…
heel vreemd maar ook heel mooi, ik zou zeggen dat het een albino wantsje is… maar
ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb dit ook nog nooit gezien!



Tekst en Foto's: © FotoAnna



8 opmerkingen:

  1. Een apart beestje, ik kende hem niet. Leuk dat je al die informatie erbij weet te vinden.

    Dit heb je slim gedaan, even een snelle blog aanmaken..
    Het duurt wel wat lang bij weblog.nl
    Bij zo'n groot proces kun je problemen verwachten. Het blijkt maar weer dat dat al gauw tegenvalt. Maar dat komt wel goed, hopelijk snel.

    groet, Fokko

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie opname Anna...
    maar ik weet je macro kwaliteit, altijd super scherp en mooi verzorgd....met info een prima blogbericht!!
    Goed gedaan deze tussentijdse oplossing...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je wel voor je mailtje, deze prachtige beelden wil ik niet missen. Wat zijn ze toch altijd van grote klasse kwaliteit..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie macro serie weer Anna

    is dit je nieuwe stekje of ga je weer terug als ze klaar met verhuizen zijn
    anders pas ik de link aan in mijn Blog

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie veel mensen die nu een tussen oplossing hebben gevonden om te bloggen, hoezo verslavend ;-)
    Mooie foto's, maar we zijn niet anders van je gewend.
    Vind hem wel erg close, toch een beejte een griezeltje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha hier ben je terug te vinden!
    Begon je mooie macro's al te missen!
    Nog nooit gezien deze,
    wel bijzonder mooi vastgelegt zo subtiel!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzonder wantsje Anna.
    Het lijkt wel een garnaal met vleugeltjes :)
    Mooie serie
    lieve groet :) Aly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze berk zit ook helemaal vol, maar zo'n witte heb ik niet kunnen ontdekken hoor.
    Schitterend in beeld gebracht zoals altijd! Super Meisje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen 
om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment…
I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧