21 sep. 2010

Snuitkeverwants - Arma custos



Snuitkeverwants


Tijdens mijn rondje tuin kwam ik deze Snuitkeverwants tegen die heerlijk aan
het lunchen was en tot mijn verbazing had hij een jonge groene stinkwants
op zijn bord liggen. Nu wist ik wel dat Snuitkeverwantsen roofzuchtig zijn maar
dat ze ook jonge soortgenoten op hun menu hebben staan, dat wist ik niet.


Snuitkeverwantsen leven uitsluiten van insecten. Ze jagen voornamelijk op
kleine kevertjes. Ze prikken met hun lange zuigsnuit in het zachte gedeelte
van het kevertje en zuigen hem dan zo helemaal leeg, wat je hier goed
op de foto kan zien.



Foto's: © FotoAnna



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧