20 aug. 2010

Leverkleurige bladroller - Dark Fruit-tree Tortrix - Pandemis heparana



Leverkleurige bladroller


Van dit nachtvlindertje heb ik al eens een blogje gemaakt KLIK, en nu kwam ik een parend stelletje
tegen. Ze zaten heerlijk beschut tussen de Verbena hastata, want het waaide die dag best aardig.
Na een aantal foto's genomen te hebben begon het ook nog te regenen. Nu dacht ik die bladrollers
vliegen zo weg dus nu maar hopen dat er een goede opname tussen zit.
Gauw naar binnen om de foto's te gaan bekijken…


Terwijl ik intensief aan het fotograferen was, wat trouwens niet mee viel vanwege de wind, was mijn
man mij aan het fotograferen vanuit ons huis. Ik heb daar niets van gemerkt maar was wel zeer
verrast bij het zien van het resultaat. Het is altijd leuk om te zien hoe je aan het
fliepsen bent zonder het te weten.


Toen het weer was opgeknapt ben ik nog even gaan kijken op de bladrollers er nog waren en ja hoor
alleen de liefde was over. De ene zat daar op een blad en de andere zat op de zaaddozen van de
Verbena. Ik heb toen ook daar nog een paar foto's van kunnen maken en ondanks de
weersomstandigheden zijn de foto's toch nog aardig gelukt ook al zeg ik het zelf… en die van mij...
ik heb maar de netste genomen want wat een gekke bekken kan je trekken tijdens het fliepsen... ;-))



© FotoAnna




1 opmerking:

  1. How we suffer for our art :-)
    No wonder we are worn out after such an intensive session. Well, I am usually exhausted. Maybe your are stronger.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧