22 jul. 2010

Dahlia 'Aloha'



De dahlia en de rups


Ik heb met het voorjaar een paar nieuwe dahlia knollen gekocht voor in de tuin en
dit is er één van. Ik vond haar erg mooi op het plaatje maar in het echt is ze nog
mooier. Ze heet Dahlia 'Aloha', het is net of ze vuur spuwt en als de zon met
haar speelt… dan is ze echt WAUW !

Ze heeft nu twee pracht bloemen en een paar knoppen waarvan er één op springen
staat. Nu was ik vanochtend even bij de bloemen aan het kijken. Zie ik ineens een
dikke vette rups zitten op één van die knoppen en die heeft zich echt behoorlijk te
goed gedaan en ze ligt er bij of ze heerlijk aan het uitbuiken is.


Oooh nee hoor, ineens gaat ze gewoon weer verder met eten…
Nu is echt die hele knop naar de knoppen!


Ik heb hem maar afgeknipt en het een ander plekje gegeven zodat de rups daar
rustig verder kon eten en de rest van mijn Dahlia's met rust kon laten… want als
het goed is moet er een pracht van een vlinder uit voortkomen… toch?
;-)))



© FotoAnna




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧