6 jul. 2010

Bonte bessenvlinder of Harlekijnvlinder - Magpie Moth - Abraxas grossulariata



Bonte bessenvlinder



Deze prachtige nachtvlinder kwam ik tegen in de tuin. Ik had haar wel eens meer gezien maar
nog nooit hier in mijn tuin. Nu fladderde ze zomaar van de ene plek naar de andere plek met mij
er achteraan, want ik wilde er toch wel een paar foto's van maken als het kon.


Haar naam is de Bonte bessenvlinder (Abraxas grossulariata) en ze wordt ook wel Harlekijnvlinder
genoemd. Haar uiterlijk doet me inderdaad denken aan een clownspakje. Hier zit ze even stil
op de zijkant van een tuinstoelpoot.


Dan fladdert ze weer vrolijk verder en gaat ze op een van de varens zitten, dicht in de buurt van
een kruisbessenstruik waar ze zich graag in ophoud en waar ze graag haar eitjes in afzet, maar
ook andere struiken en loofbomen worden wel als waardplant gebruikt.


Na nog wat rond te hebben gefladderd gaat ze even als afscheidt op een roosje zitten. Ze zit
wel wat te hoog maar ik kon er toch nog net een foto van maken. Toen vertrok zij uit mijn
tuin en ging bij de buren kijken. Mijn dag kon niet meer stuk… wat een mooie vlinder !



© FotoAnna




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧