27 jul. 2010

Aaskever - Thanatophilus sinuatus (of T.dispar)



Een Aaskever in de tuin


Deze kever liep bij mij in de tuin. Hij zat op een blad van de moerasspirea die bij de vijver
staat. Ik wist absoluut niet wat voor een soort kever het was dus heb ik er een paar foto's
van gemaakt om hem later de determineren. Bij de tweede foto liet hij zich vallen, dat
doen wel meer kevers maar ik kon hem niet meer terug vinden. Eenmaal thuis ben ik
gaan zoeken op het internet en in mijn boeken kon ik hem niet thuisbrengen.


Ik ben toen maar naar Waarneming.nl gegaan, daar weten ze heel veel. Heb ik daar een
topic geopend met de vraag of iemand wist wat voor een kever het was. Ik had geluk en
kreeg al gauw een reactie op de foto van Beetlestitch en hij vond hem erg lijken op de
Thanatophilus sinuatus. Ben toen gaan zoeken op het internet en ja hoor… dat is hem, het
is een Aaskever. Ik heb nog wat verder gezocht maar er was niet zoveel info of foto's over
deze kever te vinden en het waren allemaal buitenlandse sites. Ik kwam nog een variant
tegen de Thanatophilus dispar, daar leek hij ook sprekend op maar toch iets anders. Voor
mijn gevoel denk ik toch dat het de Thanatophilus sinuatus is en als er iemand anders het
fijne er van weet dan hoor ik dat natuurlijk graag... ;-)


© FotoAnna




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je even langs bent geweest en de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten… ik ben daar zeer blij mee, dank je wel!
MAAR VOEL JE ABSOLUUT NIET VERPLICHT... ;-))
Lieve groetjes, Anna ❧


Thank you for visiting and to take the time to leave a comment… I'm very pleased with it!
Warm greetings, Anna ❧